Tuesday 1 March 2011

YES!!! BALIK KAMPUNG AGAIN

Assalamualaikum....
Hahahaha..excited aku ngan tajuk aku kali nie(aku excited sorang2 la) whatever.. yes!! After get a permission from my dad untuk balik...aku pun berasa snagt teruja untuk balik kampung.. padahal baru ja stu bulan kat sini...macam nie la perangai aku lau nak tenangkan hati yang tengah kusut...kena gak balik n jumpa family aku..perempuan la katakana..lau dah berfamily nanti pun..gaduh ngan laki ja “hantar i balik umah mak i” betul kan?? Lau sapa kata xbetul tu memang la something wrong..
 Perlis..negeri terkecil dalam Malaysia n terhujung sekali “utara”.semuanya serba serbi kecil..shopping complex pun da 1 ja..The Store..tu pun xsangga dah..cukup untuk memokaikan aku..naik ja ada la benda nk beli..bawak lak adik2 aku..fuh..bankrupt.


 Kalau kat perlis..umah aku kat kawasan kecik yang lain. Nama kawasan tu simpang empat..lau korang pernah dating perlis untuk ke langkawi..mesti pernah lalu situ..tempatnya xda la besar sangat tapi cukup la untuk orang2 kawasan tu membesar.
Hah..ini kawasan umah aku..jalan tambun tulang..nie lagi satu kawasan yang kecil dalam negeri perlis..lau orang luar mesti cakap..”ada apa dengan perlis?” korang xtau..kat sini senang gila lau korang nak cari barang dapur yang fresh2 n murah...daging, ayam, seafood...makanan yang siap dimasak...semuanya ada n murah.aku leh la nak bagi suggestion lau korang nak makan yang sedap macam :-
1.       Mee bandung – kedai kak munah (depan mada kangar)
2.       Lauk pauk – kedai makan suri (jalan stadium kangar)
3.       Tomyam – restoran sri kandis (jalan stadium kangar)
4.       Aneka Cendol – fatin corner (hadapan IPD kangar)
Banyak lagi la. Lau nak cerita semua memang xhabis la..sebab aku pun xpi semua tempat lagi. Yang aku tulis kat atas td pun separuh ¼ daripada yang aku pernah pegi.
Tapi...the best of the best mesti la masakan my mom...(korang mesti la mak korang kan?)cam lari tajuk ja..sebenarnya aku balik kampung ni coz rindu gila kat family aku and adik kecik aku yang comey lote nie...lau tengok2 balik la budak nie...suma perangai orang dalam rumah dia warisi..tapi yang paling banyak perangai mak aku la..sebab dia banyak duduk ngan mak aku..kuar gosip sesama, gi beli ikan sesama,  jogging  sesama..banyak lagi la..xsabarnya...hehehe..tu je la untuk kali nie yea..bye..

2 comments: